• ÚVOD
  • PRO MUŽE
  • PRO ŽENY
  • ZAJÍMAVOSTI
  • POKEC
Pondělí, 2 června, 2025
BIG magazín
  • Úvod
  • Pro muže
  • Pro ženy
  • Zajímavosti
No Result
View All Result
  • Úvod
  • Pro muže
  • Pro ženy
  • Zajímavosti
No Result
View All Result
BIG magazín
No Result
View All Result
Úvod Zajímavosti

Téměř třetina Čechů přestane v obchodě nakupovat, když je nespokojená. Nejvíce naštvou fronty u pokladen a nepříjemný personál, říká průzkum

v Zajímavosti
0
Téměř třetina Čechů přestane v obchodě nakupovat, když je nespokojená. Nejvíce naštvou fronty u pokladen a nepříjemný personál, říká průzkum

V tom, kde najít nejméně příjemný personál, mají Češi celkem jasno. Podle průzkumu Rondo.cz se více než polovina (51 %) lidí setkává s neochotným personálem v obchodech s potravinami. Obecně zákazníky nejvíce při nakupování naštve neochotný, nepříjemný a neproškolený personál (34 %), fronty u pokladen (32 %), špatná kvalita prodávaného zboží (10 %) a jeho nedostatek, kdy zákazník nenajde produkt, který do prodejny přišel koupit (9 %). 31 % zákazníků přestane v obchodě nakupovat, pokud jsou nespokojení.

Naopak nejlépe hodnotí Češi obchody s elekronikou. Nejpříjemnější a nejochotnější personál zde vnímá 20 % zákazníků, pro 19 % je v obchodech s oblečením a doplňky, 18,5 % je nejspokojenější se zaměstnanci obchodů s hračkami.

 

Po negativní zkušenosti přestane v obchodě nakupovat více než třetina Čechů

„Pokud není zákazník s nákupem spokojený, řeší situaci nejčastěji tak, že v obchodě přestane nakupovat (31 %), nebo se obrátí osobně na zaměstnance prodejny (25 %). Pokud se Češi rozhodnou svou nespokojenost sdílet, volí před zasláním stížnosti poštou (1 %) a elektronicky (4 %) na adresu prodejny spíše zveřejnění negativní recenze na internetu a sociálních sítích (6 %),“ říká Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz.

 

Lidský faktor je pro spokojený nákup klíčový. Potěší ale i sleva a dárek k nákupu

Mimo zmíněnou kritiku jsou i věci, kterých si Češi při nákupu cení. „Pokud bude nakupování radost, bude spokojenost jak na straně zákazníka, tak obchodníka. Čím dál tím více Čechů jezdí nakupovat za hranice, mají tedy dobré srovnání a doma chtějí podobný standard. Očekávají příjemný personál, který jim ochotně poradí, a výhody, díky kterým se do prodejny rádi vrátí,“ vysvětluje Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz. Milý personál je pro české zákazníky nejdůležitější (51 %). Slevu kupovaného produktu, nebo slevu na další nákup oceňuje 20 % respondentů, dárek k nákupu 17 %. Méně důležitá je možnost vyzkoušet si produkt v prodejně (5 %) a vzhled prodejny (4 %). „Mnoho obchodů se snaží posílit tržby hlasitou hudbou, vůní, nebo třeba nápaditou dekorací prodejny. Za pokladnou ale najdete protivný personál. Výzkum jasně ukázal, že největší roli hrají u spokojeného zákazníka zaměstnanci obchodu,“ dodává Hřebabecký.

 

Nejoblíbenější nákupní položkou je jídlo

Navzdory tomu, že v obchodech s potravinami očekávají Češi nejméně příjemný personál, je jídlo zbožím, které nakupují nejraději. V průzkumu Rondo.cz ho za nejoblíbenější nákupní položku označila téměř třetina respondentů (32 %), na druhém místě je oblečení a doplňky (21 %), bronzovou medaili si v žebříčku vysloužila elektronika (17 %).

Průzkum na vzorku 1400 respondentů ve věku 14-64 let realizovala společnost Rondo Data, která se zaměřuje na průzkumy veřejného mínění a výzkumy trhu.

www.rondodata.cz

Předchozí

Vlastní vinotéka nebo sklípek? Není problém – 3 tipy, jak na to

Další

Polib a jeď.

redakce

redakce

Redakční tým, který vám přináší zajímavosti pro muže a pro ženy. Máte námět na článek? Zajímá vás něco a chcete abychom o tom napsali? Napište nám: info@k-media.cz

Další
Polib a jeď.

Polib a jeď.

  • Trendy
  • Komentáře
  • Nejnovější
Lodní kontejnery prodej aneb kolik stojí vyřazený lodní kontejner?

Lodní kontejnery prodej aneb kolik stojí vyřazený lodní kontejner?

27.3.2021
Arktické destiláty vznikají na severu světa

Arktické destiláty vznikají na severu světa

18.12.2023
Odborná zkouška ČNB – kdo a k čemu ji potřebuje?

Odborná zkouška ČNB – kdo a k čemu ji potřebuje?

7.6.2019
Hledáte vtipná trička? Potěší muže, ženy i děti nejen na Vánoce

Hledáte vtipná trička? Potěší muže, ženy i děti nejen na Vánoce

13.11.2023
Pohodlná láska na celý život

Pohodlná láska na celý život

8
Nebojte se reklamovat jídlo v restauraci

Nebojte se reklamovat jídlo v restauraci

5
Takto vypadají toužebně očekávané brýle pro virtuální realitu

Takto vypadají toužebně očekávané brýle pro virtuální realitu

5
VÍTE, CO SE ZBYLÝMI JABLKY Z PODZIMNÍ ÚRODY? UDĚLEJTE SI ZDRAVOU DOMÁCÍ PŘESNÍDÁVKU

VÍTE, CO SE ZBYLÝMI JABLKY Z PODZIMNÍ ÚRODY? UDĚLEJTE SI ZDRAVOU DOMÁCÍ PŘESNÍDÁVKU

5
Když motorka není jen stroj, ale životní styl: doplňky a výbava pro jezdce i jejich BMW

Když motorka není jen stroj, ale životní styl: doplňky a výbava pro jezdce i jejich BMW

1.6.2025
Pánská pyžama pro pohodlný spánek i domácí pohodu

Pánská pyžama pro pohodlný spánek i domácí pohodu

1.6.2025
Praha 3 je místem, kde se dobře žije i výhodně investuje

Praha 3 je místem, kde se dobře žije i výhodně investuje

26.5.2025
Povlečení, které dýchá s vámi: Proč dát přednost lnu

Povlečení, které dýchá s vámi: Proč dát přednost lnu

22.5.2025

Nejnovější články

Když motorka není jen stroj, ale životní styl: doplňky a výbava pro jezdce i jejich BMW

Když motorka není jen stroj, ale životní styl: doplňky a výbava pro jezdce i jejich BMW

1.6.2025
Pánská pyžama pro pohodlný spánek i domácí pohodu

Pánská pyžama pro pohodlný spánek i domácí pohodu

1.6.2025
Praha 3 je místem, kde se dobře žije i výhodně investuje

Praha 3 je místem, kde se dobře žije i výhodně investuje

26.5.2025
Povlečení, které dýchá s vámi: Proč dát přednost lnu

Povlečení, které dýchá s vámi: Proč dát přednost lnu

22.5.2025
  • Bydlení
  • EWITA
  • Ženušky
  • Boubelky
  • FaceMan
  • Realizace bydlení
  • Dřevostavby
  • MaxiMagazín

© 2024 K-MEDIA

No Result
View All Result
  • Úvod
  • Pro muže
  • Pro ženy
  • Zajímavosti

© 2024 K-MEDIA