S trochou nadsázky můžeme říct, že kdo nemá vizitky, ten jako by ani nebyl. Tento kousek papíru představuje důležitou součást vaší prezentace, proto byste mu měli věnovat patřičnou pozornost. Jakých chyb se musíte vyvarovat, když chcete zanechat ten nejlepší dojem?
Nesnažte se šokovat…
Dnes slyšíme ze všech stran, jak bychom měli být kreativní a odvážní. Pokud jde však o vizitky, je lepší držet se zkrátka, respektive držet se svého oboru. Zatímco kreativní umělec či mladá reklamní agentura se mohou v barvách a designu „odvázat“, u právníků či bankéřů, kteří si zakládají na serióznosti, by to vypadalo nepatřičně. Respektujte proto váš firemní záběr, vaše zákazníky a partnery a usilujte o to, ať se jim ukážete v co nejlepším světle.
…ale buďte zapamatovatelní
Snažte se však, ať si vás zákazníci a partneři zapamatují. Docílit toho můžete různými způsoby, třeba nějakým zajímavým prvkem, kvalitou či nevšedním zpracováním. Mnozí totiž vizitkám nepřisuzují takový význam, jaký skutečně mají, a tak se na nich snaží co nejvíce ušetřit. K odlišení můžete využít nové technologie, které s tiskem vizitek souvisí – například lakování, ražbu, zlacení, vrstvení. Neexperimentujte ale s rozměrem vizitky, nestandardní formát se totiž nevejde do vizitkáře ani do peněženky, a tak je dost možné, že ji dotyčný buď vyhodí, nebo založí neznámo kam.
Nezahlcujte informacemi
Mnoho lidí dělá chybu, že se na malý kousek papíru snaží vměstnat maximum informací. Je to však zbytečné. Vizitka by měla obsahovat jen pár základních údajů, díky nimž se s vámi partneři nebo klienti spojí co možná nejrychleji, tedy jméno, příjmení, adresu sídla společnosti, telefonní číslo, e-mail, přidat můžete odkaz na webové stránky či sociální sítě. Víc informací nikoho nezajímá. Na vizitce vždy musí být umístěny aktuální, platné údaje. Pokud některé nesedí, rozhodně je neškrtejte propiskou ani nedopisujte ručně. I kdyby šlo o úplnou drobnost, musíte je nechat kompletně předělat a vytisknout znovu. Nechcete přece působit neprofesionálně, že?