Jak znovunastartovat váš byznys?

Stávající koronavirová opatření významným způsobem zasáhla do životů nás všech. Pořádnou čáru přes rozpočet ale udělala hlavně podnikatelům, jejichž firmy se musely ze dne na den uzavřít. Teď se ale pomalu začínají zase probouzet k životu, čeká je však těžký úkol, a sice dostat se z červených čísel zpět do těch černých.

 

Vytvořte si plán

Základní kroky, které se týkají minimalizování finančních ztrát či seškrtávání výdajů, jste určitě už podnikli. Teď je ale nutné vytvořit si krizový plán, ve kterém si přenastavíte cíle a určíte si, kolik můžete investovat a do čeho. Stanovte si priority, vyhodnoťte, co vám přinese největší užitek. Vytvořte si jasnou vizi, jak celou situaci vyřešíte, jaké místo na novém trhu zaujmete a jak dlouhodobě porostete.

 

Poznejte potřeby vašich zákazníků

Chování zákazníků je neuvěřitelně dynamické. Jejich návyky se mění tak rychle, jak jsme to dosud nezažili. Karanténa, zavřené obchody a celá řada dalších restrikcí – na to všechno museli reagovat. Na vás je, abyste jejich chování a potřeby rozklíčovali a zvládli se jim přizpůsobit. To bude vyžadovat velkou dávku pochopení, ale třeba i změnu vašeho byznysmodelu.  Každá krize nabízí šanci, jak získat nové zákazníky, a o té koronavirové to platí dvojnásob. Lidé jsou přirozeně opatrnější, pokud jde o utrácení. Musíte jim však jít naproti a hledat nové cesty, jak je oslovit.

 

Nerezignujte na marketingové aktivity

Je logické, že se nyní snažíte omezit marketingové aktivity, neměli byste na ně však rezignovat úplně. Následně byste totiž mohli mít problém vrátit se do původních pozic. Díky správné propagaci vaší značky zůstane vaše firma v povědomí zákazníků. Využijte všech možných způsobů, jak se zviditelnit – třeba prostřednictvím sociálních sítí, solidárními kampaněmi nebo investujte do tisku letáků. V rámci low cost marketingu se dobře uplatní obyčejné vizitky, které lze roznést po okolí nebo připnout na nejrůznější nástěnky. Zajímavý způsob pak představují také brožury, nikoli však ty klasické, které se většinou týkají konkrétních produktů nebo služeb. Vložte peníze do tisku brožur, které zrekapitulují, co se u vás změnilo a jaká opatření jste vzhledem ke koronaviru zavedli. Tak ukažte vašim zákazníkům, že jste tady pořád s nimi a že na ně myslíte – i teď, v těchto nelehkých časech!




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *