Jak poznat dobrého makléře, když prodáváte nemovitost?

Není snad palčivější otázky na trhu s nemovitostmi než té, jestli jít do prodeje bytu či domu s účastí realitního makléře, nebo bez. Ani jedna cesta nemusí být špatná, vždy záleží na tom, jaké jsou vaše představy a čeho chcete dosáhnout. Abyste se uměli správně rozhodnout, je potřeba dobře porozumět práci realitního makléře – v čem spočívá a především jakou přidanou hodnotu pro vás má. Ne ale každý, kdo provozuje realitní řemeslo, skutečný odborník je. Jak poznat profesionála od fušéra?

Přidaná hodnota práce realitního makléře by měla spočívat v tom, že celou transakci dokáže pro klienta zajistit tak, jak to laik bez zkušeností nedokáže. Laikovi chybí know how a nepřenosné zkušenosti, které získáte pouze tehdy, pohybujete-li se roky na realitním trhu. Nenahradí je ani teoretické informace, které si prodávající často ve snaze zajistit bezproblémovost celé transakce získávají samostudiem.

„Proces vybírání realitního experta, kterému svěříte do rukou prodej vaší nemovitosti, nekončí pouze jeho vytipováním. Doporučuji být ostražitý i na začátku a proaktivně se ptát na další postup, důkladně prozkoumat nabídku jeho služeb, a pokud pod svým jménem publikuje i články nebo další materiály, tak se podrobně seznámit i s nimi,“ říká Jakub Kindl z rodinné realitní kanceláře Domov, která se funguje na trhu už 25 let a specializuje se na nemovitosti v Praze, na Berounsku a ve středních Čechách.

 

Řešení problémů a profesionální obchodní vystupování

Spolu se špičkovým profesionálem si kupujete jeden velký balík odborných, obchodních, psychologických a komunikačních dovedností. „Prodej nemovitosti je složitý a často nepředvídatelný proces, proto se komplikacím někdy vyhnout nedá. Co je rozhodující, je jejich dopad na celý vývoj transakce z hlediska času i financí. Zkušený odborník se zaměří na místa, kde číhá potenciální nebezpečí, a dokáže se mnohých z nich vyvarovat nebo si s nimi poradit bez zbytečných průtahů. Je to jako s hledáním v mapě. Pokud máte perfektně prostudovanou trasu, nezaskočí vás žádná uzavírka – bleskurychle naplánujete co nejefektivnější objížďku a do cíle dorazíte včas,“ vysvětluje Jakub Kindl. Odborník také není zatížený osobními vazbami na prodávaný byt, a tak se ve svém jednání dokáže oprostit od subjektivních pocitů, které jinak mohou negativně promítnout do celého obchodu.

 

Prodej nerovná se administrativa

Mnoho lidí vnímá realitní makléře jako pouhou administrativní složku celého obchodu. „Realitní makléř není pouze formalita a už vůbec by neměl působit jako znuděný doprovod při prohlídkách. Úspěšný prodej nemovitosti stojí nedílně i na marketingových schopnostech – běhání po úřadech a sepisování smluv není jedinou částí práce realitního profesionála. Když chcete získat maximum, musíte do toho také vložit maximum úsilí. Základ tvoří i dokonalá příprava jako focení a home staging. Profesionál věnuje péči postavení samotného inzerátu – pouze vyplnit základní text a nahrát fotku z mobilu nestačí. U inzerátů je vhodné také pracovat s reklamou na Facebooku, e-mailingem či speciálními poptávkovými databázemi,“ vysvětluje Jakub Kindl.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *